پیغام ورود و خروج

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
داستان نویس
 
قالب وبلاگ
از نشانه های فرا رسیدن و نزدیک شدن قیامت تباه ساختن نماز، پیروی از شهوتها، تمایل به هوسها، بزرگداشت ثروت و فروختن دین به دنیاست. در آن شرایط همچنان که نمک در آب حل می شود، قلب مومن در درونش آب می شود، به خاطر منکراتی که می بیند و توان تغییر دادن در آن را ندارد.
نشانه های قیامت را بشناسید!
سرویس مذهبی افکارنیوز- پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم در سخنرانی خویش در حجة الوداع، فرمود:
از نشانه های فرا رسیدن و نزدیک شدن قیامت تباه ساختن نماز، پیروی از شهوتها، تمایل به هوسها، بزرگداشت ثروت و فروختن دین به دنیاست.

در آن شرایط همچنان که نمک در آب حل می شود، قلب مؤمن در درونش آب می شود، به خاطر منکراتی که می بیند و توان تغییر دادن در آن را ندارد.

بر پایی قیامت و تحقق اراده الهی برای پایان دادن به نظام هستی و جهان کنونی نشانه هایی دارد که خبر از آن روز هول انگیز می دهد.

افزایش مفاسد و تباهی فکر و عمل انسانها از جمله این نشانه هاست.
تقوا مبارزه با تمایلات نفسانی برای رسیدن به کمال انسانی و رضای خداست.

مهار نفس اماره و جهاد با نفس شرط توفیق در میدان بندگی است و بدون آن ، عمر چراگاه شیطان می شود و بندگان خدا به بردگی شیطان کشیده می شوند.

وقتی در مقام ارزش گذاری مال رتبه اول را بیاورد و مردم دین را به دنیا بفروشند و خواسته نفس را بر فرمان حق ترجیح دهند این نشانه افول ستاره ی دینداری و ضعف حق بینی و سلطه ابلیس است.

در این شرایط مؤمنانی خدا باور و آخرت گرا هم وجود دارند، اما خون دل می خورند و ذوب می شوند و کاری هم از دستشان بر نمی آید و قدرت بر تغییر اوضاع ندارند، باید بسوزند و بسازند.

این جاست که دیگر دنیا به پایان می رسد و مقدمه رستاخیز بزرگ فراهم می شود.
خدا کند از روسفیدان آن روز باشیم.

منبع: حکمتهای نبوی، ص 75.

[ دوشنبه 91/8/22 ] [ 8:14 صبح ] [ هادی کربلایی محمد آقا ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ
لینک دوستان
امکانات وب